راسلنا

Contact us

صور وأحداث

Photo Gallery

شاهد برامجنا

Watch our programs

كليبات

Spots

طلبات صلاة

Prayer request

شاركنا

Be a Friend 

مقالات

Articles

الرئيسية

Home

الحكمة تضعك في مكان الفرص

"فَعُدْتُ وَرَأَيْتُ تَحْتَ الشَّمْسِ: أَنَّ السَّعْيَ لَيْسَ لِلْخَفِيفِ، وَلاَ الْحَرْبَ لِلأَقْوِيَاءِ، وَلاَ الْخُبْزَ لِلْحُكَمَاءِ، وَلاَ الْغِنَى لِلْفُهَمَاءِ، وَلاَ النِّعْمَةَ لِذَوِي الْمَعْرِفَةِ (ذوي المهارات)، لأَنَهُ الْوَقْتُ وَالْعَرَضُ (الفرصة) يُلاَقِيَانِهِمْ كَافَّةً (أمامهم جميعاً)." (جامعة 11:9).

نجد أحياناً في دوري رياضي، أن المُتسابقين أو النوادي الرياضية المتنافسة تكون على مقربة من الفوز أو تُسجل رقماً قياسياً جديداً يُزيح ما قبله. وفي أحياناً كثيرة، تسقط الفرق المحبوبة شعبياً والأكثر مهارة من مباريات دوري كرة القدم. ويحدث نفس السيناريو في مباريات أخرى أيضاً، وحتى في مباريات الحياة نفسها، لتُظهر أنه هناك في الحياة أعظم من التدريب لتصير الأفضل! وهناك أفضل في الحياة من كونك "الأكثر كفاءة" أو "أذكى" إنسان عن من حولك.

ويُشير كتاب الحياة إلى الشاهد الافتتاحي هكذا "الخفيف الركض لا يربح دائماً السباق، ولا يربح دائماً الأقوى في المعركة، وأحياناً يكون الحكماء فقراء، وليس من الضروري أن يشتهر ذوي المهارة والمواهب؛ ولكن بأن تأتي فرصة للجميع في الوقت الصحيح والمكان الصحيح" (جامعة 11:9 Ė كتاب الحياة). وهنا، نرى أهمية أن تكون في مكان الفرصة؛ إنه بالنعمة، حيث تتواجد في المكان الصحيح، في وقت الله! إنه مكان حيث تعمل الأشياء معاً لك بدون صراعات؛ وهناك يضعك الله!

وبينما أنت تعمل بحكمة الله تجد نفسك في مكان الفرص، حيث تكون مدفوعاً لعمل الأمر الصحيح، في الوقت الصحيح، بطريقة الله. فشكراً لله، لأن المسيح صار لنا حكمة من الله (1كورنثوس 30:1)؛ فأنت لا تحتاج إلى حكمة. لأن حكمة الله في داخلك ستقودك وتُرشدك في طريق هدف الله لحياتك. لذلك إعلن دائماً أن الحكمة الإلهية تعمل في داخلك، وبهذا تجد نفسك في مكان الفرص في كل الأوقات.

 

أُقر وأعترف

إنني في مكاني الصحيح اليوم، في مكان الفرصة التي لي من الله. والحكمة تقودني وتُحركني من الداخل لأتخذ الخطوات الصحيحة المتوافقة مع هدف ودعوة الله لحياتي. ولن أضل الطريق أو أفقد الامتيازات والفرص التي قد أعدها الرب لي، في اسم يسوع. آمين.

 

Wisdom Positions You In

The Place Of Opportunity

ďI returned, and saw under the sun, that the race is not to the swift, nor the battle to the strong, neither yet bread to the wise, nor yet riches to men of understanding, nor yet favour to men of skill; but time and chance happeneth to them allĒ (Ecclesiastes 9:11).

Sometimes in a sporting tournament, we find the athletes or clubsides touted to win or set a new record loose out to the underdog. Often times, favourites and more skilled teams fall by the wayside in football tournaments. This same scenario plays out in other games too, and in the game of life itself, showing that thereís more to life than training to be the best! Thereís more to life than being the ďmost qualified or smartestĒ person around.

The Living Bible renders our opening scripture thus: ďthe swiftest person does not always win the race, nor the strongest man the battle, and that wise men are often poor, and skillful men are not necessarily famous; but it is all by chance, by happening to be at the right place at the right timeĒ (Ecclesiastes 9:11 TLB). Here, the Scriptures reveal the importance of being positioned in the place of opportunity; itís a positioning by grace, where youíre in the right place, in Godís time! Itís a place where things work out for you without you having to struggle; and thatís where God has placed you!

As you function in the wisdom of God youíre positioned in this place of opportunity, where youíre propelled to do the right thing, at the right time, in Godís way. And thanks be unto God, Christ has been made unto you wisdom from God (1 Corinthians 1:30); so you donít lack wisdom. The wisdom of God in you will guide and lead you in the path of Godís destiny for your life. So declare always that divine wisdom is functioning in you, and thus youíre positioned in the place of opportunity at all times.

Confession

Iím rightly positioned today, in Godís place of opportunity for me. Wisdom guides me and moves me from within to take the right steps that are consistent with Godís purpose and calling for my life. I will never lose my way or miss the advantages and opportunities the Lord has prepared for me, in the Name of Jesus. Amen.

 

Back